Š.g. 1. līdz 4. novembrī Ķīnā, Šeņžeņā, notika Pasaules Gaisa sporta veidu federācijas (FAI – Fédération Aéronautique Internationale) pirmais sacensību dronu pasaules čempionāts, kurā panākumus guva arī piloti no Latvijas. Sacensībās kopumā piedalījās 128 dronu piloti no 34 valstīm. Latvijas komandu pārstāvēja piloti Kārlis Gross un brāļi Tomass un Kristaps Pētersoni, junioru ieskaitē – TJN “Annas 2” audzēknis Gustavs Kavacs, kā arī pilotu palīgi – Kārlis Kavacs un TJN “Annas 2” lidmodeļu pulciņa vadītājs Oskars Raudiņš.

Pasaules čempionāta kvalifikācijā Tomass Pētersons ierindojās 5.vietā, piesakot sevi kā vienu no medaļu pretendentiem, bet pārējiem latviešiem gan neklājās tik labi – Kārlis Gross palika 29.vietā, Kristaps Pētersons – 37.vietā, Gustavs Kavacs – 81.vietā. Finālbraucienu kārtās trasē vienlaicīgi sacentās četri dalībnieki. Kopvērtējumā Kavacam tika 119.vieta, bet Kristapam Pētersonam – 53.vieta. No latviešiem pusfinālam kvalificējās gan Tomass Pētersons, gan Kārlis Gross, un abi tikās vienā pusfināla lidojumā. Jau no starta par līderpozīciju sīvi cīnījās Pētersons un zviedrs Nors Kohs, taču vienā no trases līkumiem Pētersons nenovaldīja dronu un bija spiests izstāties, pasaules čempionātu noslēdzot 8.vietā. Līdz ar to, no šī pusfināla finālam kvalificējās gan zviedrs Kohs, gan Kārlis Gross. Fināla startā tieši Koham neizturēja nervi un viņš veica priekšlaicīgu startu, kas nozīmēja automātisku diskvalifikāciju. Tālāk par čempiona titulu cīnījās 3 piloti – Austrālijas pārstāvis Rūdijs Brounings, Austrijas pārstāvis Bastians Hakls un Kārlis Gross no Latvijas. Visi trīs atkārtotajā startā bija ļoti piesardzīgi, lai neatkārtotu zviedra kļūdu. Startā vadībā izrāvās Brounings, kuram sekoja Gross un Hakls. Drīz vien Hakls Grosu apdzina un tieši tādā secībā viņi arī finišēja: sasniedzot ātrumu virs 120km/h, kā pirmais finiša līniju šķērsoja un par čempionu kļuva Brounings, otrajā vieta palika Hakls, bet trešā vieta tika latvietim Kārlim Grosam.

Sacīkšu droni ir līdz 300mm lieli multirotori (lielums tiek mērīts kā diagonāles garums starp divu motoru ass centriem), kuros netiek izmantotas tādas tehnoloģijas kā GPS, autopilots vai pilnīga pašstabilizēšanās (sacīkšu dronos tiek izmantota minimāla pašstabilizēšanās, lai drons spētu lidot). Tie ir veikli un spēj sasniegt ātrumu, kas lielāks par 115km/h. Dronu sacīkstes notiek, izmantojot FPV (First Person View),- pilots vada dronu ar kameras palīdzību, kura atrodas uz drona un kuras attēls tiek pārraidīts uz pilota video brillēm gandrīz reālā laikā (20-30ms nobīde). Sacīkstes parasti sastāv no divām kategorijām – lidošana pa noteiktu trasi, kurā atrodas dažādi šķēršļi (gaisa vārti, karogi, dabiski šķēršli, piloni utt.), vai brīvā stilā – piloti ar dronu izpilda dažādus aerobātikas elementus, kurus vērtē tiesneši, piešķirot punktus.

Vairāk informācijas par čempionātā pieredzēto var izlasīt šeit: http://droneracinglatvia.com/lv/karlis-gross-izcina-treso-vietu-saciksu-dronu-pasaules-cempionata/

Foto apskats no čempionāta: https://www.flickr.com/photos/airsports_fai/

Video atskats par visām čempionāta dienām un sagatavošanās darbiem: https://www.youtube.com/user/airsportschannel/videos